Arie & Caroline - Reis door Namibië en Botswana

Damaraland

Na een hobbelige rit, dit wordt ook wel een Afrikaanse massage genoemd, kwamen we aan bij de Palmwag Lodge. Onze lodge was een safaritent op het uiterste puntje van het park.

We hebben ’s nachts de olifanten het gras horen eten rondom onze tent. We durfden echter geen kijkje te nemen.

Er stond hier een excursie op het programma door het natuurreservaat van Damaraland. We waren erop voorbereidt dat vanwege de grote droogte we weinig dieren zouden zien.

Echter na enkele minuten rijden kwamen we al de eerste giraffe tegen, dit was een prachtig gezicht bij de opkomende zon. Via een prachtige rit door Damaraland hebben we o.a. gezien: giraffen, zebra’s, springbokken, oryxen, kudu’s, olifanten en tot onze verrassing of schrik een leeuw en leeuwin.

We kwamen uit bij een uitzichtpunt en stapten allemaal de auto uit voor een plaspauze. Enkele ogenblikken later hoorden we een harde brul. Dit bleek van een mannetjes leeuw te zijn, hij werd door ons gestoord bij zijn daad en kwam uit de struiken rennen. Aangezien we allemaal uit de auto waren, werd ons door de gids vriendelijk verzocht om toch maar weer de open auto in te stappen. Plaspauze werd even uitgesteld ……. we hebben nog enkele ogenblikken bij deze plek stil gestaan en er kwam uit de struiken een leeuwin tevoorschijn. Het mannetje hebben we helaas niet meer gezien.

We hebben onze tocht voortgezet door de prachtige omgeving, heerlijk geluncht en na de lunch kregen we nog een toetje, negen woestijnolifanten (waarvan één kleintje). Het was een genot om naar te kijken, de excursie duurde wat langer dan de bedoeling was maar dat vonden wij niet erg.

De brullende leeuw zal ons lang bijblijven …………

Hans

Mooi verhaal. Maar doen jullie voorzichtig. Tandenloze leeuwen zijn heel zeldzaam hoor. Veel plezier nog de rest van de reis.

Margo en Hans

Jullie hoeven voorlopig niet naar de dierentuin. Leuk verslag en nog veel kijkplezier, wat een mooie foto's.

Bernd & Yvonne

Hé fantastich. Jullie hebben veel geluk wat de leeuwen en olifanten betr. Wij genieten van de mooie fotos en jullie relaas. Heel veel plezier en mooie belevenissen verder.