Arie & Caroline - Reis door Namibië en Botswana

Okavango (Mokoro excursie)

We zijn op 2 daagse excursie gegaan in de Okavango Delta met een mokoro. Dit is een soort uitgeholde boomstam die door een poler wordt voortgeduwd door middel van een lange stok.

Het bleek dat wij met z’n tweeën de groep vormden. We gingen op pad met een gids, kok, tentenbouwer en afwasser. Voelde wel een beetje ongemakkelijk, alles werd voor ons gedaan. Na een dik uur varen de delta in, kwamen we aan bij ons kamp. Spullen werden uitgeladen en de tenten werden opgezet.

Het was nogal warm (het is zomer in Botswana), dus we begonnen gelijk met een siësta. Eind van de middag gingen we op pad met de gids voor een korte wandelsafari. We zijn tot dichtbij de olifanten gelopen, voor ons dichtbij genoeg. We hebben onze eerste buffels gezien maar die renden hard weg toen ze lucht van ons kregen …… bangerikken.

Nog een tijd aan de waterkant gezeten om de nijlpaarden te bewonderen en tegelijkertijd een prachtige zonsondergang te zien.

Terug gekomen in het kamp stond er een heerlijk stoofpotje met rijst op het kampvuur. Om acht uur kropen we ons tentje in.

De volgende ochtend werden we om half zes gewekt door de gids die het kampvuur weer opstookte. Na een licht ontbijt waren we klaar voor de lange wandelsafari. Weer veel dieren gezien en eigenlijk vonden we het leukste de giraffe die we op tien meter konden naderen.

Je voelde de temperatuur oplopen en we waren blij dat we de schaduw konden opzoeken in het kamp. Na een heerlijke brunch hebben we het kamp weer opgebroken en alles en iedereen is met de mokoro weer terug gevaren.

En oh wat waren we blij dat we lekker onder de buitendouche konden stappen om het vuil van ons af te spoelen.

(helaas hebben we een onverklaarbare vlek op de foto’s)

Hans & Margo.

Leuk verhaal!
Groetjes!

zussie

Roken jullie gewoon niet naar zweet dat de buffels er vandoor gingen ;-)

Mooie trip en weer fantastische foto's. Fijne dagen nog X

Bouwe en Bep

Een mooi verhaal en prachtige foto's

Fijne dagen en Groetjes!

Marjolijn

...haha....ik begrijp die buffels wel hoor!
Veel plezier nog!

B&Y

Ik kan er niet genoeg van krijgen -> prachtige fotos!!
Mooie boottocht.
Nog fijne dagen verder.

Arie en Yda

het is net of we onze eigen reis voor de tweede keer aan het maken zijn, maar dan door jullie ogen de ongelooflijke hoeveelheid olifanten in Chobe de Mokoro tocht prachtig

Letty

Fantastische mooie reis Arie en Carolien. Wat al veel gezien en gedaan en spannende gebeurtenissen meegemaakt. Zeer benieuwd naar nog meer verhalen en het prachtige fotoboek wat jullie straks vast gaan maken.