Arie & Caroline - Reis door Namibië en Botswana

Fish River Canyon

Na een aantal reisdagen zijn we gisteren de grens over gegaan van Zuid Afrika naar Namibië. Dat betekent dat je eerst de grenspost van Zuid-Afrika aandoet. Daar doorloop je loket 1 t/m 4 en de bedoeling is om overal een stempel te scoren, zodat ze de slagboom voor je open doen.

Daar doe je ongeveer een half uur over en op het laatste moment toch nog een check van de auto, want ze vonden ‘m toch wel erg groot voor 2 personen.

Volgende grenspost is om Namibië in te komen ….. weer hetzelfde verhaal. Zorg dat je alle stempels binnenhaalt. Wij hadden in Zuid-Afrika al boodschappen gedaan om onderweg niet te verhongeren de komende tijd. Maar ja, daar wilden ze de aankoopbon wel eens even van zien. Gelukkig, we waren betrouwbaar genoeg en we zijn in Namibië.

We hadden een lange rit voor de boeg, ongeveer 400 km om bij de Canyon Lodge te komen. Wij hebben er maar 500 km van gemaakt. Alles ging voorspoedig totdat we de eerste gravelweg gingen rijden. Ongeveer na 10 km………very flat tyre, band helemaal aan gort.

Echt in de middle of nowhere, geen andere passerende auto’s en lekker warm. Er zat niets anders op om die band te verwisselen. Dat was best even heel erg erg zweten, maar “we did it”.

Op het moment dat de band erom lag, kwam er een local aanrijden. Hij stopte en meldde dat hij ons al enige tijd had zien staan toen hij bij zijn vee aan het kijken was en hij kwam toch even polshoogte nemen.

Alles o.k., maar onze reserveband was nu weg en we gingen alleen nog maar verder de rimboe in. Dus plaatsje teruggereden om eventueel een andere reserveband te halen bij een mannetje in Grunau. Dit mannetje deed echter niet in banden, hij wist wel iemand in Karasburg , dus we moesten weer verder terug. Echter zijn 33 km bleek 50 km, maar alle lof voor de mensen van garage Rob’s Motors in Karasburg. Zij hebben ons weer op weg geholpen en voor Afrikaanse begrippen heel snel.

Maar toen moesten we nog zorgen dat we voor zonsondergang bij de lodge zouden aankomen. Dit hebben we op het nippertje gered, onderweg al het eerste “wildlife” gespot, zoals : Oryx, Springbok en Struisvogel, maar aangezien we bij de lodge wilde aankomen voordat het donker werd, staan deze beelden alleen op ons netvlies. Het is een prachtige lodge.

Vandaag hebben we een prachtige wandeling gemaakt in de omgeving van de lodge. Door de bergen en over vlaktes gelopen in niemandsland. Hier hebben we ongeveer 3,5 uur over gedaan. Op het laatste gedeelte van de wandeling werden we goed in de gaten gehouden door de Oryxen. Zij zagen ons eerder dan wij hen.

Vanavond een trip gemaakt met gids naar de Fish River Canyon, hij heeft ons naar prachtige uitzichten gereden. Onder begeleiding van de “volle maan” zijn we teruggebracht naar onze lodge.

Morgen weer op weg naar een nieuwe bestemming!

Gertjan

Heb je weleens naar de gevaarlijkste wegen van de wereld gekeken nou dit verhaal past er zo in.Veel plezier en geen gebreken meer.

Bernd & Yvonne

Reisen betekent avontuur!! Petje af voor de band wisselen en dat nog wel op de eerste dag in Namibia.
Is de auto een Toyota Hillux? Verder pechvrij rijden en een fijne tijd gewenst. Wij zijn erg nieuwsgierig naar het volgende bericht. "Savanna Dry" smaakt ook lekker !!

hans en margo

Geslaagd voor de inburgerings cursus in the middle of nowhere! Leuk verhaal, we reizen gezellig met jullie mee door de wildernis! Op naar het volgende avontuur.
Geniet ervan!x

Ferry

Jeetje wat een belevenissen zo gelijk al over de grens. Dat was even dubbel zweten. Maar jullie zijn echte wild-life specialisten zo te zien, haha! Een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen. We zijn benieuwd naar het volgend verhaal!

Arie en Yda

Oh, hoe herkenbaar behalve dat van de lekke band in de middle of nowhere is daar ook echt in de middle of nowhere ,uren rijden en met een beetje geluk 1auto tegen komen maar wij vonden het er prachtig of je ergens op de maan rond rijdt,en de oryx is een van de mooiste antilopen geniet er van

dick boerefijn

volgens mij zijn jullie een perfect team voor dit soort avontuurlijke reizen.
Reizen verandert je beeld van de wereld.
Doe er je voordeel mee!

Groeten uit Veghel, The Netherlands

Gerrit en Letty

Het begint al behoorlijk spannend zeg met die lekke band. Zal wel een prachtige trip geweest zijn met gids en volle maan. We zijn benieuwd naar de volgende bestemming.

Jamesfeddes@ziggo.nl

Wow! Das nog eens een begin! Wat een avontuur èn énorme auto....uiteindelijk ook weer een overwinning???????? en trots gevoel, toch? Goed beziggg èn goed geregeld! ????????