Arie & Caroline - Reis door Namibië en Botswana

Chobe

Vanmorgen ging de wekker om kwart over vijf, we hadden een excursie aan Chobe National Park geboekt en moesten om zes uur klaar staan.

Gids Gaba vertelde ons dat hij eerst zou proberen om de katachtige dieren te ontdekken en daarna op ons gemak door het park te rijden om andere dieren te zien. Het bleek echter geen gemakkelijke opgave te zijn om enige leeuw te ontdekken in de eerste uren. We hadden ondertussen wel diverse vogels, nijlpaarden, impala’s, olifanten en zelfs een krokodil ontdekt.

Onderweg moest de gids plotseling uitwijken voor een wandelende steen. Het was een luipaardschildpad.

Na de koffiestop zijn we verder gereden door het park totdat Caroline tegen de gids zei dat hij terug moest rijden omdat ze iets in de struiken zag sluipen. Inderdaad, aan de ogen van Caroline mankeert niets, een leeuwin verplaatste zich naar een struik om van de schaduw te genieten.

Daarna werd onze weg geblokkeerd door een olifant die lag te slapen onder een boom. We hebben hem wakker moeten maken om onze weg te vervolgen

Op de terugweg reden we langs de oevers van de Chobe, hier verzamelden zich tientallen olifanten. Vanwege de hitte zochten zij verkoeling bij het water. Het was een fantastisch gezicht om al deze dieren bij elkaar te zien staan.

De variatie in de landschappen is gigantisch, het ene moment is het rood afgewisseld met geel en dan weer heuvelachtig, groene bomen, kale struiken.

Het was een leuke dag.

Margo en Hans

Wat een beestenbende daar. Jullie hebben nu alle soorten wel gehad, lijkt het mij.
Erg benieuwd naar de Victoria watervallen. Geniet nog van jullie laatste dagen en een goeie reis terug gewenst.