Arie & Caroline - Reis door Namibië en Botswana

Shakawe

Gisteren zijn we de grens met Botswana gepasseerd.

's Middags waren we bij de lodge, ingecheckt en lekker ontspannen gezeten bij de bar en van het uitzicht genoten. Wat een verschil met Namibië, zo groen, waterrijk en benauwd warm.

Hier hebben we een boottocht geboekt over de Okavango rivier omdat er een diversiteit aan vogels te zien is. We hebben er verscheidene gezien met mooie kleuren, ook kunnen we twee nieuwe diersoorten aan ons assortiment toevoegen namelijk de krokodil en nijlpaarden.

De gids wees ons de staart aan van de krokodil die in de kant lag verscholen tussen de bosjes. “Stoere” Arie wilde dit van dichtbij bekijken maar hiervan was de krokodil niet gediend en sprong bijna in de boot. Caroline gillen en de gids lachen.

Langs de oevers van de Okavango staan hele mooie decoratieve groene pluimen en dit bleek papyrus te zijn.

Toen vaarde we nog naar een aparte inham waar zes oortjes en drie neuzen boven het water uitstaken, dit waren dus de nijlpaarden. Twee hiervan waren agressief en achtervolgde de boot totdat deze uit hun territorium was.

Een leuke afsluiting van deze dag!

Pa en ma Koster

Ha lieverds, net de laatste reeks foto's gezien en ze zijn werkelijk prachtig. Goede reis verder en geniet er maar lekker van. Liefs pa en ma

Conny

Goed verhaal! Hoewel ik mij zou kunnen voorstellen dat jullie moeders daar wellicht anders over denken ;-)
En ook prachtige foto's, jullie maken het wel mee zeg
veel plezier nog